Handelsbetingelser & garanti

- Handelsbetingelser & garanti -

Når du køber møbler hos ATTICCO, handler du med:

ATTICCO ApS

Lager:
Højgårdsvej 25,
8620 Kjellerup

Administration:
Ellebakken 28,
2900 Hellerup

Tlf.: +45 23 29 79 47
email: kontakt@atticco.dk
CVR: 37094668
Bankforbindelse:
Sparekassen for Nørre Nebel & Omegn
Reg. 9682
Kontonr. 850055
IBAN-Kontonummer: DK4396820000850055
BIC-kode ( SWIFT nummer): NRNEDK21

1. Priser og bestilling

1.1. Alle vores priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms, told, afgifter mm. Priserne er gældende på bestillingsdagen.

1.2. Kunder kan frit vælge afregning i Euro, engelske pund, svenske kroner og Norske kroner. der omregnes via app til dagsaktuelle kurser. Betaling sker via internationale betalingskort.

1.3. ATTICCO tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte varer og leveringssvigt fra underleverandører.

1.4. Alle kontrakter indgås på dansk. Der kan kun indgås aftaler med personer over 18 år. Børn og unge under 18 må således have en myndig person til at forestå handlen.

1.5. Bestillingsafgivelse på www.atticco.dk er uden forbindtlighed, og aftalen om køb af varer fra ATTICCO anses først for endeligt indgået, når ordrebekræftelsen er fremsendt.

1.6. Bestillinger kan kun afgives på hjemmesiden atticco.dk og atticco.eu. Hjemmesiden opdateres løbende.

2. Betaling

2.1. Hos os kan du betale med Dankort, og det er gratis idet ATTICCO betaler Nets gebyrer på 0,36%. For Internationale betalingskort betaler ATTICCO delvist kort og vekselgebyrer.

2.2. Beløbet trækkes først fra din konto, når varen afsendes fra vores lager.

2.3. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

2.4. Betalingen fremgår som Atticco.dk på dit kontoudtog.

3. Afhentning

3.1. Det er muligt at afhente bestilte vare på lageret i Thorning, ifald dette er valgt ved bestilling. Afhentningsdatoen og tidspunktet aftales direkte med ATTICCO. Ved afhentninger af vare(r) kan vi af sikkerhedsmæssige årsager bede om at der fremvises gyldigt billede-id (f.eks. kørekort) samt betalingskort brugt ved onlinebetalinger.

4. Levering

4.1. Vi aftaler altid en planlagt leveringsdag forud for vores leverancer, og stiller aldrig vare(r) ved hoveddør eller fortovskant eller lign. med mindre dette er aftalt på skrift. 

4.2. Fragten I Danmark foretages af “Danske Fragtmænd”, “DSV” og andre landsdækkende distributører. Fragten ude af Danmark varetages af DSV og andre internationale distributører. 

4.3. Fragtsatsen afhænger af antallet og typen af møbler der købes. Der tillægges ekstra transportfee, ved transport til ikke brofaste øer i Danmark incl. Fanø, Samsø og Bornholm. Levering til Grønland, Færøerne og andre lande i Europa vil blive pålagt de konkrete forsendelsesomkostninger på ordren dog fratrukket et ATTICCO tilskud.

4.4. Hjælp til at løfte varer ind fra leveringspalle og hjælp til samling af møbler indgår i fragtprisen.

4.5. Ordrer til Danmark har en ordrebehandlingstid på typisk 1-3 hverdage. Dertil kommer en leveringstid der typisk er 1-2 hverdage.

4.6. Handler du fra et land i EU vil du skulle betale de satser for told og moms der gælder i modtagerlandet. ATTICCO overfører din indbetalte moms til modtagerlandets skattemyndigheder. Efter aftale kan ATTICCO stå for fortoldning og moms til lande uden for EU. Dette gælder bl.a. for England, Norge og Schweiz.

4.7. Forpakninger og afsætningssted:

4.7.1. Vi tilstræber altid at sende vore vare på paller – hvilket vi anser for at være den sikreste måde at forsende på. Pakkeforsendelse forekommer når vi taler om meget lange pakker der IKKE kan forsendes på palle eller der er tale om et begrænset antal pakker i forsendelsen. Den maksimale pakkevægt er 30 kg.

4.7.2. Levering af pakker sker til hoveddør mens leveringer på palle sker til fortovskant eller så tæt på som speditørens bil kan komme.

4.7.3. Har du specifikke ønsker til leveringssted kontaktes ATTICCO, så tidligt som muligt eller der laves note allerede ved ordreafgivelse i det dertil indrettede informationsfelt. Har du ikke mulighed for selv at modtage forsendelsen, bedes du sørge for et afsætningssted (placeret, inden for rimelig afstand og tilgængelighed af fortorvskant) noteret på ordren og/eller at eksempelvis nabo kan modtage og kvittere på dine vegne. Benyt afkrydsningsfelt ved bestilling.

4.7.4. Ved levering på palle, kan fragtmanden placere pallen i eksempelvis en carport mm., men det forudsætter at underlaget frem til, og i carporten er fast og jævnt (fliser/asfalt) og at det er inden for rimelig afstand af fortorvskant.

4.8. Transportskader

4.8.1. Ved modtagelse af forsendelsen er du forpligtet til S T R A K S  at tjekke antallet og typen af pakker du har modtaget og om de modtagne pakker har iturevet emballage eller været udsat for brud eller stød. Hvis produktet er synligt skadet ved levering SKAL dette meddeles direkte til chaufføren ved at kvittere med forbehold på fragtbrevet. Skriv konkret hvori skaden består – f.eks. antal pakker der er våde/trykket/revet i stykker etc. og få transportøren til at lave en notering om skaden, på din kopi af fragtsedlen. Tag gerne foto af skaden – mens fragtmanden er til stede.

4.8.2. Send information til ATTICCO (service@atticco.dk) omkring fejlen/skaden. For at lette klarlægningen af hvor skaden er sket, anbefales det at du anmelder skaden indenfor 2 dage til ATTICCO. Dette gælder både synlige og skjulte transportskader og det er derfor vigtigt, at du så hurtigt som muligt efter modtagelse, pakker varen ud og kontrollerer at den er fejlfri. Husk altid at gemme emballagen, for at reklamationen skal kunne håndteres korrekt. Efter 5 dage fortabes alt reklamation på skjulte skader overfor transportøren – derfor anbefales det at tjekke alle løst forsendte pakker grundigt  og S T R A K S  efter modtagelse.

4.8.3. Et produkt som er fejlekspederet bør meddeles hurtigst muligt til ATTICCO.

4.8.4. Hvis en vare mod forventning skulle være fejlekspederet, skadet eller forkert, forpligter ATTICCO sig til at afhjælpe fejlen uden omkostninger for dig, inden for 3 uger efter levering.

4.9. Kvittering

4.9.1. Ved bestilling af varen kan du som kunde bekræfte at de bestilte vare må efterlades på adressen uden at der kvitteres til speditøren for levering. Ved accept af “levering uden modtagelse og kvittering” er det på modtagers ansvar & risiko. Det er altså dig som kunde som tager risikoen, hvis der sker noget med varen efter henstilling på leveringsstedet.

4.9.2. Hvis du ikke har accepteret at varen må leveres uden kvittering og det ikke er muligt for speditøren at få en kvittering for leveringen, tager speditøren varen med retur til det lokale centrallager.

4.9.3. Du kan herefter bestille fornyet levering, for egen regning = kundens regning. Du kan alternativt også selv hente varen på speditørens centrallager.

5. Sikkerhed

5.1. ATTICCO modtager ikke personlige eller fortrolige oplysninger i forbindelse med køb af møbler.

5.2. Betalingskort-oplysninger sendes direkte til PBS og er ikke i ATTICCO besiddelse og kan ikke læses eller kopieres af os eller nogen andre.

6. Privatlivspolitik

6.1. For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og e-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos ATTICCO og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

6.2. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

6.3. Direktøren, Jens Høgh Simonsen og personalet hos ATTICCO har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.atticco.dk er Jens Høgh Simonsen.

6.4. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

6.5. Oplysninger afgivet til ATTICCO videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos ATTICCO har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ATTICCO via e-mail service@atticco.dk

6.6. Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

6.7. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

6.8. Vi bruger en log-statistik hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

6.9. Log-statistikken anvendes kun med det formål, at optimere vores hjemmeside.

7. Ordrebekræftigelse

7.1. Du modtager ordrebekræftelsen som sidste trin i betalingsprocessen, på din e-mail og i forsendelsen. Ordrebekræftelsen bør gemmes til eventuelt senere brug.

8. E-markedsføring og nyhedsbreve

8.1. Du modtager kun e-markedsføringsmateriale og nyhedsbreve via e-mail, hvis du aktivt har bedt om det.

8.2. Du vil aldrig modtage markedsføringsmateriale via almindelig post fra ATTICCO.

9. Fortrydelsesret

9.1. Hos atticco.dk følger vi gældende love og forbrugerregler omkring e-handel.

9.2. Ifølge loven har du 14 dages fortrydelsesret og yderligere 14 dage til at sende varerne retur, såfremt du indenfor de første 14 dage meddeler at du vil sende købet retur

9.3. Meddelelsen skal gives ved mail: Service@atticco.dk eller via telefon +45 23 29 79 47. I din meddelelse skal det tydeligt fremgå, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

9.4. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig information om dette. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Når du udnytter din fortrydelsesret, er det dig som kunde, som står for returfragten. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen returneres i den originale emballage og at pakkerne er forsvarligt sikret. Du har ansvar for varen ved returnering til os.

9.6. Varens stand, når du sender den retur

Ifølge den danske lovgivning af 14. juni 2014, kan du fortryde køb af varer, selv om du har prøvet varen. En eventuel værdiforringelse fratrækkes i det beløb, som vi refunderer til dig, efter at vi har foretaget en vurdering af varens stand og værdi for os i handelsøjemed.

9.6.2. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du handler i en fysisk butik. Heri indgår ikke at samle møblet!

9.6.3. Varen skal returneres med brug af SAMME emballage og emballageelementer, for ikke at gøre dig skyldig i en vareforringelse.

9.6.4. Hvis varen er taget i anvendelse udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

9.6.5. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk møbelbutik. Du må åbne og betragte varen, men ikke tage den i egentlig brug.

9.6.6. Vi anbefaler i øvrigt at du læser forbrugeraftaleloven så du kender dine rettigheder.

9.6.7. Find den danske forbrugeraftalelov her: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1457

9.6.8. ATTICCO modregner et beløb på DKK 50 til kontrol per åben pakke. For pakker hvor møblet har været samlet modregnes et beløb på DKK 100 per pakke. Disse beløb forudsætter at varen returneres skadesfri med alle pakkedele og i original emballage.

9.6.9. Varerne skal være forsvarligt emballeret og skader som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder, eller der foretages en forholdsmæssig reduktion i forhold til skadens omfang og værdien for os i handelsøjemed. Hvis varen er af større værdi anbefaler vi at transporten forsikres.

9.6.10. Husk at omkostninger til returporto dækkes af kunden. Vi modtager derfor ikke pakker sendt pr. efterkrav.

9.7. Tilbagebetaling af købsbeløbet:

9.7.1 Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

9.7.2. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

9.7.3. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og vurderet varens kvalitet

9.8. Undtagelser for fortrydelsesretten

9.8.1. Ved køb af et produkt som fremstilles specielt til dig og ifølge dine specifikke ønsker, eksempelvis speciallakering,special-finér mm. gælder fortrydelsesretten ikke. Ved bestilling af en specielfremstillet vare kontakter vi dig inden ordren ekspederes, for konkret aftale af ordrens indhold og handlens betingelser.

9.8.2. Venligst vær opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder for virksomheder.

9.8.3. For at returnere eller ombytte en vare fra ATTICCO skal du benytte vores returseddel som downloades her.

10. Reklamationsret

10.1. Når du handler på atticco.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

10.2. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen blive opfattet som rettidig.

10.3. Er reklamationen berettiget refunderer vi fragtomkostninger via “De danske fragtmænd”. Husk at få en kvittering.

10.4. Uberettigede reklamationer kan blive pålagt et undersøgelsesgebyr og forsendelsesomkostninger.

10.5. Varer sendes til ATTICCO, Højgårdsvej 25, Port 4, Thorning, 8620 Kjellerup.

10.6. Husk en forsvarlig emballering ved reklamation.

11. Forbehold

11.1. Vi tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt leverings-svigt.

11.2. Aftaler om køb af varer, anses for endeligt indgået, når en medarbejder hos ATTICCO har behandlet ordren.

11.3. Eventuelle tilbud gælder i den angivne periode og så længe lager haves.

11.4. Rådgivning gives uden ansvar, da kunden kan opleve anderledes opførsel af produktet på baggrund af forhold vi ikke er bekendt med.

11.5. Der tages desuden forbehold for, at farven på møblerne kan afvige fra billederne præsenteret på atticco.dk.